tirsdag 2. juni 2009

Pc dilemma

Til høsten skal jeg som sagt begynne på VG2 Helseservice på Breivika. Da trenger man datamaskin. Jeg kunne jo eventuelt ha leid skole-pc slik som i fjor, men pga dårlige skole-pcer har jeg bestemt meg for å kjøpe en selv. Siden det er til skole bruk jeg i grunn skal bruke data har jeg lyst på en slik notebook, eller mini-pc som det kalles på norsk. Det ville vært både hendig for å ta med seg att og fram til skolen, også ville jeg spart ryggen og nakken min for mange kilo. Når det er sagt så er jeg en håpløs The Sims spiller. Nå om noen få dager kommer The Sims 3 ut, et pc spill jeg har store planer om å løpe og kjøpe med det samme. Det sier seg vel selv at en mini-pc ikke ville taklet å kjørt The Sims. Nå spiller jeg på Aleks sin pc, men har en liten følelse av at Sims 3 kanskje blir for stort for hannes pc. Dessuten bruker han den jo til skolearbeid, og alt mulig annet siden det er den eneste pcen vi har. Dette er grunnen til at jeg sterkt vurderer å kjøpe en vanlig god bærbar pc, til skolebruk og hjemmebruk. Men det ville jo bli en smule dyrere enn en mini-pc. Jeg klarer rett å slett ikke å betemme meg for hva jeg skal. Ikke at det haster, kan jo vente helt til slutten av sommeren før jeg gjør ett nytt innhugg i pengboka. Hva synes du jeg skal gjøre?

Det er jo kommet så mange gode datamaskiner at jeg blir sikkert å ha et nytt dilemma med hvilken jeg skal velge. Hehe. Det lureste ville vel vært å kjøpe en mini-pc til skolebruk, og en stasjonær datamakin til å bruke hjemme og til å spille på. Bærbare er jo ikke beregnet på spill sånn i grunnen. Men jeg er ikke rik, så har ikke råd til to datamaskiner, så det blir nok til at jeg kombinerer, og kjøper en vanlig bærbar.

Dette ble mye frem og tilbake, men det gir jo et lite innblikk i hva som skjer i hodet mitt akkurat nå for tiden. Håper bare jeg finner en løsning jeg blir fornøyd med tilslutt. Idag har jeg foresten bare slappet av, og lest ut boka jeg skrev om i et tidligere innlegg. Skal snart vaske noen maskiner med klær, og muligens dra å trene litt.

Hvilken pc har du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar