lørdag 30. mai 2009

Livet mitt i korte trekk

Se der, nå ser bloggen litt bedre ut.. etter litt utforsking blandt innstillingene!

Hva som skjer i livet mitt akkurat for øyeblikket? Jo, jeg er sykemeldt fra jobben min på Metro Lekeland, så jeg driver dagene mine her hjemme i leiligheten eller oppe hos mamma de dagene Aleks jobber fra 7 om morgenen til 11 om kvelden. Til høsten skal jeg begynne på skole igjen, etter å ha hatt et år med jobbing for å ta et pust i bakken å finne ut hva jeg egentli vil. Jeg har ikke blitt så mye klokere, men jeg vet at jeg vil få studiekompetanse, ved å ta påbygning til neste år. Jeg skal gå VG2 Helseservice på Breivika hvis jeg kommer inn.

Bortsett fra det har vi funnet ny leilighet her i Hamna som vi skal flytte til rett etter vi er kommet hjem fra ferie i Tunisia og Oslo! Men ut fra denne leiligheten må vi flytte før vi drar, så det blir litt av et styr.. Men det må bare bli sånn..

Aleksander driver å studerer sykepleie første året på universitetet her i Tromsø, men han jobber også på Kiwi. Han har bare to eksamener igjen, så er han helt ferdig med året!! Deilig.. Selv om det blir mitt oppi flyttingen. Kjenner jeg gruer meg litt til alt stresset..

For tiden leser jeg boken Tusen strålende soler av Khaled Hosseini. Så lagt liker jeg boken veldig godt. Jeg har bestemt meg for å begynne å lese mere siden Aleks er så opptatt av det.

"Miriam er fra landet, hun er en harimi - uekte datter av en rik forretningsmann. Laila er en oppvakt og moderne jente fra Kabul. Disse to forskjellige kvinnene blir allierte i kampen mot en brutal ektemann og et krigersk, kvinneundertrykkende samfunn."

Jeg liker å lese bøker med mening! Gleder meg til å lese mere i boken, er ikke kommet så langt enda..

Nå er det ikke lenge til Aleks kommer hjem, bare noen minutter vil jeg tro. Da skal vi spise noe godt, for å så rydde og vaske litt håper jeg på! :)

Har du en god bok du annbefaler meg å lese? En bok med mening?

3 kommentarer:

  1. Stine!
    Dersom du ikke har lest "Drageløperen" av Khaled Hosseini bør du absolutt lese den.. Har akkurat lest den og bynt på "Tusen strålende soler" :o)

    SvarSlett
  2. Glemte å si at det e Tante Hege som anbefaler den boka:)

    SvarSlett
  3. Å, ja den har eg plana om å lese bare eg får tak i den :)

    SvarSlett